Vragen

We hebben een overzicht voor u gemaakt met de meest gestelde vragen. Klik op de vraag om het antwoord op de vraag te lezen.

Vragen over BlauwNL

  • Hoe word ik lid?

    Het is heel eenvoudig! Op onze homepagina vindt u een aanmeldingsformulier. Vul hier uw gegevens in en we sturen u per e-mail een uitnodiging met een link naar het inschrijfformulier. Volg de stappen in de e-mail om uw aanmelding te bevestigen.

  • Hoe krijg ik toegang tot het ledengedeelte van BlauwNL?

    U moet als lid ingeschreven staan om toegang tot het ledengedeelte te krijgen. Eenmaal ingeschreven, kunt u bovenaan de website inloggen met uw e-mailadres en het wachtwoord dat u tijdens uw inschrijving gekozen heeft. Dit opent het 'Mijn Account' gedeelte waar u onder andere uw profiel kunt bijwerken, kunt zien aan welke onderzoeken u heeft deelgenomen en meer kunt lezen over de goede doelen die we steunen.

  • Kan ik lid worden van BlauwNL als ik buiten Nederland woon?

    Nee , helaas kunt u alleen lid worden indien u een inwoner bent van Nederland. De onderzoeken hebben namelijk betrekking op Nederlandse producten en diensten.

  • Kost het me iets als ik lid word van BlauwNL?

    Er zijn geen kosten verbonden aan het lidmaatschap van BlauwNL en u kunt uzelf op elk gewenst moment afmelden. U moet echter wel een e-mailadres hebben om onze uitnodigingen te ontvangen, en toegang tot het internet zodat u onze online vragenlijsten in kunt vullen.

  • Wat gebeurt er nadat ik lid ben geworden?

    We sturen u een e-mail om u te verwelkomen bij BlauwNL. Daarna zullen we u regelmatig per e-mail uitnodigen om deel te nemen aan een onderzoek. De e-mail bevat alle informatie die u nodig heeft om deel te nemen, inclusief de URL voor de vragenlijst. U kunt ook een onderzoek via het ledengedeelte van de website starten.

    Zodra u een onderzoek volledig heeft ingevuld, kunt u GRATIS een goed doel steunen. Daarnaast ontvangt u voor ieder onderzoek waaraan u meedoet een lot in onze prijstrekking, waarbij u ieder kwartaal kans maakt op € 2.000. Ook ontvangt u voor sommige vragenlijsten punten die u, in onze webshop, in kunt wisselen voor cadeaubonnen van vele bekende merken.

Vragen over onderzoeken

  • Waarom worden er onderzoeken gehouden?

    Bedrijven, overheden, openbare instellingen en soortgelijke organisaties zijn geïnteresseerd in de meningen en gedragingen van de mensen die gebruikmaken van hun producten en diensten. Hoe meer ze weten over de mening van klanten en potentiële klanten, hoe eenvoudiger ze hun producten en diensten kunnen verbeteren en afstemmen op de gebruiker.

  • Hoe vaak word ik gevraagd om vragenlijsten in te vullen?

    Onze vragenlijsten zijn aangepast en gebaseerd op de onderzoeksdoelen van elke individuele klant. Afhankelijk van uw profiel kunnen wij u vragen om vaker of minder vaak dan één keer per maand onderzoeken in te vullen. Om deze reden vragen wij u om uw profiel zo actueel mogelijk te houden.

    Houdt u er alstublieft rekening mee dat sommige firewalls de bezorging van onze uitnodigingen kunnen tegenhouden.

  • Hoe lang duurt het om een gemiddelde vragenlijst in te vullen?

    Het aantal vragen varieert per vragenlijst. We proberen de vragenlijsten zo kort mogelijk te houden, maar we moeten er wel voor zorgen dat de resultaten van het onderzoek bruikbaar zijn. Normaliter duurt een vragenlijst ongeveer 10 tot 15 minuten om in te vullen.

  • Kunnen jullie de vragenlijsten per post naar mij opsturen, of mij bellen?

    Helaas is er geen andere manier om deel te nemen aan deze online vragenlijsten, u kunt ze alleen via het internet invullen.

Vragen over privacy

  • Als ik lid word van BlauwNL, ontvang ik dan e-mails met reclame voor andere producten en diensten?

    Nee, we verkopen de contactgegevens van onze leden niet en geven ze ook niet weg. Wij laten ook geen reclame zien op de website van BlauwNL. Wij zullen nooit proberen om u een product of dienst te verkopen, en bedrijven die gebruikmaken van onze diensten, hebben geen directe toegang tot uw gegevens.

  • Waarom hebben jullie mijn persoonlijke gegevens nodig?

    We hebben persoonlijke informatie nodig om (i) met u te communiceren over uw panellidmaatschap en uw vragenlijst deelname; (ii) om te voldoen aan wettelijke verplichtingen, waaronder, zonder beperkingen, het naleven van fiscale eisen; (iii) onze beloningsprogramma te beheren en te voldoen aan uw verzoeken wanneer u punten inwisselt (iv) uw deelname in onze prijstrekking mogelijk te maken en met u te communiceren over de prijstrekking; en (v) onze administratie up to date te houden.

  • Wie kan ik spreken als ik me zorgen maak over privacy?

    Onderaan op de website van BlauwNL vindt u een link naar ons privacybeleid. Lees ons privacybeleid voor contactinformatie.

  • Waarom heb ik een e-mail ontvangen met een link om lid te worden van BlauwNL als ik hier niet zelf om heb gevraagd?

    Het is mogelijk dat iemand een typefout heeft gemaakt en toevallig uw e-mailadres heeft gebruikt tijdens de inschrijving bij BlauwNL. Het is ook mogelijk dat iemand zonder uw toestemming uw e-mailadres gebruikt. Als u geen lid wilt worden, negeer dan alstublieft onze uitnodiging en de eventuele herinnering die u ontvangt. Uw gegevens worden niet opgenomen in ons ledenbestand en er wordt geen contact meer gezocht. Als u e-mails blijft ontvangen, klik dan op de knop ‘stuur een vraag’ rechtsboven op deze pagina. Ons helpdeskteam zal u dan verder helpen.

Vragen over beloningen

  • Wat zijn de beloningen die BlauwNL biedt?

    Met uw deelname aan onze onderzoeken kunt u goede doelen steunen. Na het volledig invullen van een onderzoek krijgt u de gelegenheid om een van drie goede doelen te steunen. U kiest uw favoriete doel en wij maken namens u een donatie over.

    Daarnaast verdient u voor ieder onderzoek loten voor onze prijstrekking, waarbij u ieder kwartaal kans maakt op € 2.000

    Ook kunt u voor sommige van onze onderzoeken punten verdienen. Deze punten kunt u, bij een minimaal aantal punten, inwisselen voor cadeaubonnen van merken als bol.com, HEMA en Media Markt.

  • Hoe kan ik deelnemen aan de prijstrekking?

    U ontvangt u een lot na het invullen van een onderzoek, ook als u niet tot de doelgroep behoort of wanneer we het aantal benodigde antwoorden voor een onderzoek behaald hebben. Als we u vragen om uw profiel bij te werken ontvangt u ook een lot.

  • Welke prijzen kunnen in de prijstrekking worden gewonnen?

    U maakt iedere kwartaal kans op het winnen van € 2.000. Bekijk de 'Officiële regels prijstrekking' voor meer informatie.

  • Hoe oud moet ik zijn voor deelname?

    Deelname aan de loterij is beperkt tot personen die voldoen aan de deelnamevereisten van de 'Officiële regels prijstrekking'.

  • Hoe weet ik dat ik in de prijstrekking gewonnen heb?

    De trekking vindt plaats volgens het rooster en de regels van de 'Officiële regels prijstrekking'. De winnaar krijgt na de dag van de trekking bericht per e-mail.